bevrijdingsdag

maandag 21 maart 2011

Consultatie flash

Net consultatie flash gehad.

De titel mag op de voorkant van het boek en er mag ook een afbeelding van een kalender in. 

Zo consultatie HTML. 

zondag 20 maart 2011

Communicatieplan + begeleiding

Er is een begin gemaakt aan de verbetering van het communicatieplan. Vooral over de creatieve verantwoording moeten we nog even nadenken..

Morgen hebben we begeleiding flash en techniek. Belangrijk dus om iets te kunnen laten zien!

maandag 14 maart 2011

Beoordeling communicatieplan

JAAA een 7.5 voor ons communnicatieplan! We zijn goed bezig!

We hebben nog wel een aantal verbeterpuntjes. Die zal ik morgen even posten dan kunnen we ze aan gaan passen. (btw ik heb alles in bezit. Dus de handtekeningen en de beoordeling heb ik, Marijke dus:P)

Er staat trouwens een aanvulling van de projecthandleiding op intranet en we mogen inderdaad bewegende infographics maken, maar maar maximaal 3 in totaal. Er staan verder ook nog wel een aantal nuttige dingen in;)

Tot morgen op school!

woensdag 9 maart 2011

Communicatiestrategie

Het is van groots belang dat we voor het bepalen van onze communicatiestrategie ons leerplan gaan zien als een product. Als je er op deze manier naar gaat kijken dan kan je door middel van de Ansoff-Matrix gaan bepalen in welke groep ons leerplan valt.
Het is een bestaande markt is, namelijk onderwijs. We moeten dan alleen nog bepalen of het een nieuw of bestaand product is. Als we kiezen voor een nieuw product dan komen we in de groep van productontwikkeling. Dit is niet het geval omdat er een hele lange tijd gebruik wordt gemaakt van informatieve afbeeldingen, tabellen en grafieken. Een heel simpel voorbeeld hiervan is het informatieve bord wat je vroeger in de klas gebruikte om het alfabet mee te leren. Niet te vergeten, we hebben het nu over marktpenetratie in de Ansoff-Matrix.

x

Tijdlijn :D

In 1933 kwam in Duitsland Adolf Hitler aan de macht. Hij was de leider van de NSDAP, die jodenhaat propageerde. De partij profiteerde van de rancune van veel Duitsers over de vernederende manier waarop Duitsland behandeld was na de Eerste Wereldoorlog. Hitler wilde van Duitsland het machtigste land van Europa maken. Eerst richtte hij zijn aanvallen op Oostenrijk, Tsjecho-Slowakije en Polen, vervolgens wilde hij Duitslands grote tegenstander in West-Europa uitschakelen: Frankrijk. In de aanval op Frankrijk zouden ook Nederland en Belgiƫ worden bezet.
Op vrijdagochtend 10 mei 1940 werden veel Nederlanders wakker van het gebrom van vliegtuigen, ontploffende bommen en het geratel van tanks. Duitse soldaten waren de grens over getrokken. De oorlog was begonnen. Het Nederlandse leger was veel te zwak om de Duitse aanval te kunnen afslaan. Nadat de Duitsers het centrum van Rotterdam hadden gebombardeerd, en dreigden andere steden dezelfde behandeling te geven, besloot de Nederlandse legerleiding te capituleren. De regering en de koningin waren toen al uitgeweken naar Engeland.
Aanvankelijk leek de bezetting mee te vallen, maar al snel werd duidelijk wat onvrijheid betekende. Nederlandse mannen werden gedwongen in Duitse fabrieken te werken. Ook werden mensen zonder vorm van proces opgesloten in gevangenissen en concentratiekampen. Vooral joden werden vervolgd. De Duitse bezetter transporteerde meer dan 100.000 joodse mannen, vrouwen en kinderen in goederentreinen vanuit Nederland naar concentratiekampen, waar de meesten werden vermoord.
De Duitsers werden bijgestaan door leden van de Nationaal-Socialistische Beweging (NSB) die een vergelijkbare ideologie hadden, en door meelopers en profiteurs. Aan de andere kant stond het verzet, dat vooral tegen het einde van de oorlog veel aanhang kreeg. Het grootste deel van de bevolking was anti-Duits maar passief.
In het najaar van 1944 werd het zuiden van het land bevrijd door geallieerde militairen. Het gebied boven de grote rivieren (met name de steden in de westelijke provincies) kreeg eerst nog te maken met de hongerwinter. Door extreem voedselgebrek verzwakte de bevolking en kwamen enkele tienduizenden mensen om. In mei 1945 tekende de Duitse commandant de overgave en was heel Nederland bevrijd. Op dat moment was Nederlands-Indiƫ nog in handen van de Japanse bezettingsmacht. Japan capituleerde op 15 augustus 1945.
x

Ansoff-Matrix

Alsjeblieft.

x

dinsdag 8 maart 2011

Communicatieplan

Morgen de deadline voor het communicatieplan.


 

dinsdag 1 maart 2011

Brainstorm 2

Wereldkaart moet niet als eerste. Pas bij de bevrijding wordt dat belangrijk.

-We beginnen met een plaatje van europa waarbij met pijlen duidelijk wordt gemaakt dat duitsland nederland heeft aangevallen.

-Dan zie je de bombardementen.

-hulp uit rest van de wereld (met pijltjes dus weer aangegeven). Wereldkaart.

-bevrijding

-kalender met 5 mei (1945)?

-feest tegenwoordig. Bijvoorbeeld het bevrijdingsfestival.

Over de overige plaatjes moeten we nog even goed nadenken.  We moeten ook nog een verdeling maken over wie welk onderdeel van het communicatieverslag maakt! Woensdag 9 maart moet dat al af!!